Actieve vs. passieve regeneratie

Wat is het verschil?

 

PASSIEVE REGENERATIE
Passieve regeneratie vindt plaats tijdens normaal rijden, maar alleen wanneer de uitlaat hoge temperaturen bereikt tijdens een periode van continu rijden met het toerental boven 2000.

ACTIEVE REGENERATIE
Actieve regeneratie wordt veroorzaakt door de ECU van het voertuig wanneer de roetbelasting is gestegen tot boven een drempel van ongeveer 45% in de filter. De ECU van het voertuig detecteert de opbouw van roetdeeltjes en onder de juiste rijomstandigheden injecteert het extra brandstof na de verbranding en verhoogt de uitlaatgastemperatuur om zo roetdeeltjes te kunnen verbranden.

TIP: DIESEL PARTICULATE FILTER REGENERATOR

Dit product is een eenvoudig te gebruiken tankbehandeling die de temperatuur verlaagt waarbij roetdeeltjes verbranden. Dit helpt om het roet gemakkelijker en sneller te verbranden en de filter te regenereren. Voeg een fles Wynn’s Diesel Particulate Filter Regenerator toe aan minstens een halve tank brandstof. Het voertuig moet dan worden gereden in overeenstemming met de instructies van de voertuigfabrikant (bijvoorbeeld – 15 minuten bij 2500 tpm) om de afzettingen te verbranden.